SMILE

Igår åkte jag in till stan på förmiddagen, jag hade tänkt att hitta lite finkläder till alla fem i familjen.
Både till dopet och till bröllopet, men det gick sådär bra..
Är just nu övertygad om att det finns perfekta kläder till oss inne på Lindex, för där var jag inte inne...
De har ju en ny ingång med massa trappsteg, å över dessa låg det 1 smal ramp , eller det låg två men de låg på varandra. När jag hade kört in vagnen igenom dörren å stog och såg lite allmänt borta ut tror jag så gick det förbi två pesronal å tittade på mig... kan tycka att de kanske borde erbjuda sig att hjälpa sina kunder in i affären... Men icke, då blev jag irriterad på dem å gick därifrån...
Inne på Kappahl var det väldigt trångt emellan klädställningarna, å när det hänger vita klänningar ända ner till golvet så känner man inte riktigt för att pressa igenom vagnen med risk för att smutsa ner med hjulen...
Men jag hittade iaf en klänning där som kan funka... hade behövt prova den med en annan bh än med amningsbhn.. det finns risk att den inte passar längre med en normal bh.
Å såklart så kunde man ha köpt den å provat hemma, men så smart va inte jag, så nu kommer den väl ha sålt slut tills jag kommer in igen.
På HM hade de inga klänningar alls tycker jag..
Sen blev Emil och Amanda sura å det var ändå dags att åka hemåt så jag packade in oss i bilen å åkte hem och matade dem innan vi packade in oss i bilen igen å åkte på läkarbesök...

Det gick jättebra på läkarbesöket.. Läkaren tryckte på magen å vred på höfterna å klämde i ljumskarna å kännde på ryggraden...
Å så vägdes det i vanlig ordning.. Emil 4265g 54cm å Amanda 4025g 54cm(har jag för mig) så Amanda knappar in på Emil..

Sen åkte jag och hämtade Emma på dagis å vi åkte till hennes farmor för att lämna dopinbjudan, å sen vidare hem till Cissi !

Där var det matdags för småttingarna igen, så vi matade våra små. Sen gick vi ut på lekplatsen (lr sandlådan med en rutchkana i )  Sen fick vi för att gå ner till affären å köpa ingredienser till kvällsmaten som vi skulle bli bjudna på :)

Det tog sin lilla tid att gå med två treåringar ner dit... det fanns mycket att göra på vägen, å  det kom många bilar så att vi fick stanna intill kanten..
(det e inte dumt att bo i skogen..)
Emma försökte bara rymma ett par gånger...
Känns dumt när man tänker på att Emma väldigt ofta försöker rymma...
Men jag vet att hon vill vara hos oss å aldrig skulle rymma på riktigt! Det är mest för att retas med sin mamma och häftigt att göra nåt man inte får..

En underbar eftermiddag iaf hos våra kära vänner Cissi, Roger (Alvin som ite var där idag) Ellioth å Lovis !
Amanda avfyra världens STÖRSTA Smile mot mig igår, med de djupaste smilegroparna någonsin !
Hon har ju smilat å haft sig innan men nu var det verkligen på RIKTIGT riktigt !
Emil har inte gett oss äran än med mycket smile, några små har man fått men ändå...


Nu ropar Amanda på mig..
Hej so long !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback