hmm

ja vad har hänt här då?

Michaela har fyllt 20 år, som vi firade här med smörgåstårta och cupcakes i tisadags.
Trevligt kalas med trevliga gäster :)


 

Efter många blås fick hon blåst ut ljusen !
Jobbigt att bli så gammal och behöva blåsa ut 20 ! Ljus .
Grattis igen gumman :)




Ringde till Volvo för ett antal veckor sedan och vlle att de skulle plocka ut airbagen på passagerarsidan i min bil, Det vägrade dem att göra för han sa att det anses tillräckligt säkert med att koppla ur den. Vilket jag inte höll med om, anses och tillräckligt räcker inte för att jag ska sätta mitt barn bakom sprängladdningar i bilen.
Han vägrade iaf att ge mig ngt pris på att plocka ur den eftersom han tyckte det var onödigt.. han sa att de lämnade garanti på att det skulle funka.. A å vad spelar den garantin för roll om den skulle lösas ut ändå med mitt barn framför?
Då hjälper det knappast att få lite pengar som kompensation...

Så iallafall så plockade patrik ur den i tisdags, (å ja både rutan och instrumentbrädan är hela )
så nu kan vi använda min bil till att frakta "alla" barnen i.. om Patrik ska följa med ngn stans så får han sitta inklämd i mitten där bak brevid tvillingarna.. å det borde gå, jag satt emellan Emma och Ellioth ngn gång när de var små och jag åkte med Roger å Cissi till stan.

Jag kommer iofs få sitta typ i ratten  och köra.. men det ska väl gå bra ett tag..  värre blir det när vi ska ha tre stycken stora bakåtvända stolar i bilen... men då kanske vi får köpa en ny bil... 
Emma kommer ju bara att vara max tre och ett halvt år när tvillingarna inte kan sitta i babyskydden mer..

Tänker inte vända på Emma förtidigt iaf.. Nacken klarar inte den smällen som blir.
http://www.youtube.com/watch?v=fKIeExpDLDA&NR=1





Igår (onsdag) skulle jag och Emma åka till öppna förskolan, på våran väg möter jag grannen å jag börjar bromsa å då händer ingenting, mjligtvis att bilen tillochmed åkte fortare än innan... jag hade nedförsbacke och grannen uppför, han fick stopp på sin bil iaf. Min bara åkte rakt emot hans, tänkte att jag måste svänga ut bilen i snövallen vid kanten av vägen. så att det blir mindre fart när vi krockar iaf... Förstår inte riktigt att bilen gick med på att svänga när den vägrade bromsa.. men det gjorde den iaf och ena framhjulet kom in i snön och bakdelen svängde lite på sig så att jag blockerade vägen å satt fast i snön...
Ringde då min kära älskling såklart, som kom och efter myket om och men fick loss mig ifrån snön... Grannen puttade på bilen å jag gasade å Patrik drog med sin bil :)  å som sagt tillslut gick det bra å jag kom loss.¨

Synd att det inte var sandat.. hela våran väg är isgata för det mesta... den som plogade senast plogade vääldigt långt ut i kanterna så man kan luras att kunna mötas... men försöker man med det tror jag att man fastnar...
Så ska man åka på våran väg så är det bara att hoppas på att man inte får möte å att man kommer upp för backarna..

Vi åkte vidare mot öppna när vi kommit loss. Sen var Patrik i den backen å sandade å saltade,.. för varken han eller grannen höll på att komma upp där när de skulle åka hem efter att de hjälpt mig...

Nu ska jag å Patrik å Emma strax åka till stan och klippa Emma och äta lite lunch...
Ska bli trevligt !


Kommentarer
Postat av: Linda

Jag har hört om en kille som åkte till verkstaden för att koppla ur airbagen på passagerarsidan. Allt bra, trodde han....

När han ett tag efter krockade så löstes inte förarsidans airbag ut, dock så gjorde passagerarsidans airbag det... Barnstolen var som tur var tom vid detta tillfälle.

Man kan aldrig vara nog så säker...... Fy!!

2010-03-04 @ 14:29:32
URL: http://linsluza.blogg.se/
Postat av: Linda

Summa summarum...Verkstaden hade kopplat ur fel airbag...

2010-03-04 @ 14:30:28
URL: http://linsluza.blogg.se/
Postat av: Nina

Så bra att Patrik plockat ur skiten nu! :) Isgata låter inte alls kul, hoppas vägen blir bättre snart så jag vågar mig upp o hälsa på. Kram

2010-03-05 @ 07:47:55
URL: http://ninafinaballerina.blogg.se/
Postat av: Carro

Mmm, dom såg goda ut cupcakesen! (stavas?!?)

Haha, jaaa.. visst var det tur att jag förklarade bilden?! ;-)

2010-03-05 @ 17:54:43
URL: http://niiiilorac.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback