Hemsk mamma

så har jag känt mig sen igår...
När jag skulle lägga Emma igår så blev jag trött på att hon bara krånglar och håller på när hon ska sova. Vill inte ligga där runt en timme varjekväll lixom...
Så när hon fortfarande krånglade efter en halvtimme igår så bestämde jag mig för att hon skulle få somna själv.. Tog ett litet tips från "super nanny" på tv.
Jag varnade henne först att om hon inte slutade att krångla så skulle jag gå ut därifrån och hon skulle få ligga kvar själv och somna. Naturligtvis slutade hon att krångla... i typ 2 sekunder, sen skulle hon byta kudde med mig IGEN.
Då sa jag till henne att hon skulle sova gott åsså gick jag ut därifrån. Stannade precis utanför hennes rum och hon kom uppspringades och skrikandes på en halv sekund.. Bar tillbaka henne kanske 15 gånger innan hon stannade kvar och somnade själv tillslut. Det hela tog typ 25-30 minuter.. Av gallskrik.. Usch vad hemskt, gör ont i mammans hjärta !
Imorse när hon vaknade så kom hon inte upp utan ropade på mig...
Så jag gick dit och myste en liten stund med henne innan vi gick upp... Hoppas inte stackarn trodde att hon inte fick gå upp på morgonen heller...

Ikväll lade Patrik henne medans jag var på hajen.. Han låg berevid henne en liten stund och sen sa han gonattt och gick ut därifrån, hon kom upp en gång och sen skrek hon i tio minuter innan hon somnade.... Så vem vet imorgon kanske det bara tar tre minuter...

Känndes lite bättre iaf när det gick fortare idag.

Har som jag skrev innan varit på hajen ikväll. Åkte dit tillsammans med Mikaela som ringde och frågade om jag ville följa med. En trevlig liten utflykt utan barn. Men det var utplockat där idag... Inte mycket varken kött eller grönsaker...

Kommentarer
Postat av: zita

Måsta kännas skönt att det gav resultat iafl. Jag hyllar alla mammor som orkar med skrikiga barn. Finns kanske inte så mycket annat att göra iförsig. ha det gott. kram kram

2009-05-26 @ 12:25:08
URL: http://rosihas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback