Bra Jul !

Vi här inne i skogen har haft en jättebra jul.

23:e December

Jag å Emma började  genom att åka hem till Roger å Cissi (gudföräldrarna) å Ellioth där vi fikade å bytte julklappar. Emma fick en Skrållandocka och en söt liten tomte...
Sen åkte vi till min mamma å pappa där Emma fick mera julklappar, även jag som inte skulle ha några:)
Emma fick en sackosäck med barbapappa på, ett spel, en cd saga å sängkläder med babapappa å hello kitty på.
Ett memory spel av min mormor fick hon med, å jag fick tallrikar som behöver bytas då jag redan har vääldigt många sådana... Av mamma å pappa fick jag ett presentkort på ikea..

24:e December

Julafton började vi med att öppna varsin paket, En morgonrock till mig å en till Patrik, nallepuh-spelgrej till Emma.
Sen skulle Patrik tända i brasan så han fick öppna en paket till som innehöll saker till brasan : spade, tång sopborste...

Sen klädde vi på oss och gick ut i snön, Emma fick åka pulka å det var jätteroligt. Vi gick ner till Bengt å Gunilla å önskade dem en godjul å lämnade ett julkort, å en chokladask till Bengt som är så snäll och hämtar tidningen till oss varje dag.

Sen gick vi hem å städade det lilla som var kvar å gjorde mera julgodis. Rikad kom upp å gjorde en snögubbe med Patrik sen fikade vi lite å sen åkte Rikard hem för att packa till sin norrlandsresa.

Sen var det Kalle Anka på tvn å när det närmade sig slutet så började gästerna för kvällen droppa in.
Rkard, Ulla, Bosse, Maggan å Björn.

Jag å Patrik började på att värma å plocka fram maten. Sen kom äntligen våran Michaela som fick fira jul med oss i år, å då var det dax att hugga in på maten.

När maten å disken var avklarad så kom tomten. Han började med att smyga runt i trädgården å kom sedan in med massor av paket...

Emma fick allt möjligt blandat, kläder å leksaker, bilar dockor lera kritor gitarr lego dockvagn .

Sen kom Bengt å Gunilla hit lagom till kaffet å ris ala maltan.

Emma somnade som en stock när kvällen var avslutad.
Jag å Patrik med för den delen.

25:e December

Michaela kom hit efter att ha jobbat i ett par timmar å vi åt frukost ihop, Sen kom vi på att NetonNet, onoff å mediamarkt hade öppet så vi åkte till göteborg å köpte en systemkamera, väska, förstärkare å väggfäste till tvn. Tack älskling  ! !
Michaela som fått pengar i julklapp köpte sig en värsting systemkamera med :)
Emma slog på stort å ville ha en liten julmust... hihi


26:e December

Var vi på kakkalas hos min farmor där åt vi många goda kakor å fick julklappar även där..
Emma, Agnes å Hugo bytte plus att vi fick julklappar av farmor å Agnes å Hugo även av mormor, så det blev många julklappar där med....



Så Tack alla som gjorde våran helg till en väldigt bra helg ! ! !
Ett särskilt tack till tomten som var så snäll och rolig.
Å till Michaela som hjälpte till att göra det ännu roligare för Emma, å som självklart förgyllde hela julen genom sin efterlängtade närvaro :)




     

     

     


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback