högt blodtryck och tapeter !

Var hos läkaren igår för TUL. Började med att ta blodtrycket som var för högt för mig..
Bestämde med sköterskan att jag skulle ta med urinprov på onsdag då jag hade barnmorsketid.
På ultraljudet så låg tvilling två ovanpå tvilling ett så läkaren kunde inte få till ngt magmått på ettan..
Så vi sa att barnmorskan skulle prova att mäta på onsdagen å om inte det skulle gå så skulle det bokas en ny läkartid..
Igårkväll ringde barnmorskan och bokade om våran tid tills idag istället, så efter dagis idag så lämnade jag Emma hos mamma å åkte in för ultraljudet och att lämna urinprovet. Dr Gertsen råkade befinna sig på mottagningen så han gjorde ultraljudet och lyckades tillslut få till ett mått på ettan, vilket såg bra ut. Sen fortsatte jag och  barnmorskan med blodtryck, blodprov och urinprovet. Blodprovet var bra (bra järnvärde och blodsocker), blodtrycket var för högt 133/90 (jag brukar ha 117 / 70...)  å urinprovet visade en etta på äggvita vilket man helst inte ska ha.
Så vi bokade en ny tid på fredag då jag ska komma å ta blodtyck å lämna urinprov igen... Om jag inte mår dåligt innan dess för då ska jag åka till förlossningen...

Känns väl lite sådär med halvdåliga värden på mig... Men det löser sig säkert.
I vilket fall så ska jag få en läkartid på förlossningen tisdagen efter påsk för att ta hål på hinnorna om de går.
Så man börjar ju se ett slut iaf...  men vem vet de kan ju lika väl komma tidigare än så...


Här kommer lite bilder på senaste projektet hemma.. :










Kommentarer
Postat av: Elli

Jätte snygg tapet bakom kaminen! :) Ska ni göra me er gammla ytterdörr? kram

2010-04-06 @ 13:12:04
URL: http://komplicerat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback