Japps då har det varit tisdag idag då. V...

Japps då har det varit tisdag idag då. Vilket innebar vägningar å sprutor .. Började med vägning å mätning : Emil, 5065gr, 59 cm. Amanda 4765gr, 58 cm . Allting bra så långt.. Sen var det dags för sprutorna ... En i varje lår samtidigt, Emil fick först å han blev jättejätte ledsen :( stackars mammas lille gosse ! Sen var det Amandas tur, hon blev också ledsen men inte lika farligt å det gick fortare över på henne , mammas goding ! Sen fort hem å packa ner lite mer saker å bege sig ner till Cissi för att få in henne, Jen, Lovis å Milo i bilen för att fortsätta in mot viktväktarna . Jag hade gått ner 1,1 kilo ! Tycker jag e alldeles ok med tanke på att jag inte promenerat en enda gång på hela veckan , å använt en del propoints till kakor ... Sen tog vi bilen ett kvarter ner å ett åt sidan för att komma till Campino där vi åt varsin riktigt god sallad .. När vi kom hem hem efter ett par stopp på vägen ( stanna på två affärer, lämna Cissi å Jen , hämta Emma) så tyckte Emil att det totalt var nog ! Stackarn han var så ledsen å skrek å skrek , han var varm å hade nog ont efter sprutorna , tog aldrig tempen på honom men han fick en Alvedon i smärtstillande syfte å försök till avsvalkning i skuggan å lite vatten att dricka ... Efter lite kånkande av både mig och moster Martina så lugnade han ner sig sen sov han gott i skuggan på altanen i sin babysitter. Å mammans lilla Amanda vaknade också å va arg en stund efter att vi kommit hem, tror bara att hon var varm så hon fick ingen alvedon utan bara luftning, svalkning å bärning.. Ett par timmar senare tyckte både jag å Mikaela att Amanda var väldigt varm så jag tog tempen på henne å hon hade 38,3 .. Tänkte avvakta med Alvedon eftersom hon inte var så påverkad av det utan bara lite smågnällig å sen väger hon ju inte tillräckligt för att få Alvedon heller . Pratade med sjukvårdsupplysningen som också tyckte att jag skulle avvakta å höra av mig om febern gick upp väldgt på henne eller om hon blev väldigt påverkad... En halvtimme efter att jag pratat med dem var det dags för ersättnig å läggning för pluttarna å det var inget bekymmer alls, så jag tror inte det e ngn fara med henne, Emil fick inte heller ngn ny, hans temp var bara 37,5 ... Nu sover alla å åskan har slutat å jag orkar inte skriva mer ... Natti natti ! Undra vad som händer imorgon........


Kommentarer
Postat av: Linda

Vad kul att du hade gått ner!

Kämpa på.



Kram!

2010-06-30 @ 07:24:39
URL: http://linsluza.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback