Stan, Fika, Ont

Imorse vaknade Emma vid 8 när Patrik skulle gå ner till garaget. Hon sa till Patrik att sätta på tvn vilket han gjorde, å jag kunde fortsätta att ligga och halvsova i en hel timme till.....
Gott !
Men när vi kom upp och satt och åt frukost så kom jag på att det var öppna förskolan idag, som började om 20 minuter,.. Ingen risk att vi skulle hinna.
Så vi bestämde oss för att ta en tur till stan. Ringde Nina som gärna följde med på en tur, så vi möttes på stan vid tolv.
När jag precis skulle parkera kom jag på att: "fan jag glömde mitt bälte hemma". Men tänkte att det inte skulle bli ngn lång runda iaf så det fick ju gå..
Hoppar ur bilen och ska ta ur vagnen, som vägrar att fälla upp sig. kunde ju inte dra hur som helst i den heller, om ngn plast-lås-pryl skulle få för sig att gå sönder...
Nina gjorde nåt med hjulet samtidigt som jag rörde lite på ena spärren som man ska dra i när man fäller ihop vagnen och vips så fälldes den ut.. Så den funkade till slut, fast den gnisslade lite på väg ut ur parkeringshuset, men det gick över sen.

Gick en sväng i gallerian å hittade inga byxor till mig, sen gick vi in på Lindex där jag hittade två bh:ar "ta två betala för 1" så det blev 119 kr för två stycken fina bhar... får hoppas att de passar länge..

Sen gick vi till Gina där jag hittade två t-shirtar å en annan tröja för 49kr styck. Emma köpte ett fempack med halsband, som hon fick i en egen liten påse, som hon gick och höll i ordentligt hela vägen till Hemmakväll där Nina skulle hyra film, å vad finns när man går inn på hemmakväll? GODIS GODIS GODIS ! ! !
 Emma var duktig där inne och vi bestämde att hon skulle få en tablettask och palle kuling choklad, inte lätt att vara 2½år i en affär FULL med godis...
Sen fick jag och Emma springa till ströget för att låna toaletten, å då ringde vi till Nina och berättade vart vi tog vägen så hon kom dit så åt vi lunch. Det var Nicoles första cafébesök och hon var jätteduktig ! Emma och jag åt Tacotallrik.

Sen fick jag lämnat tillbaka Emmas stövlar som vi köpte i höstas och som har spruckit, Fick ett tillgodokvitto då jag inte orkade kolla på nya, ville bara ta mig till bilen och åka hem och slippa gå mer.

Vi begav oss ner mot bilarna och åkte hemåt, då kom jag på att jag skulle ju köpa frimärke och posta sista brevet tilll akassan, så jag svängde in på Hajen, (kännde inte för hemköp, å verkligen inte för eklöws där Emma har börjat köra lite vagn....)  gick in där och kunde ju lika väl handla lite mat när jag ändå var där.. Så det blev en promenad där igenom med.
SEN var det äntligen dags att åka hem.. kunde knappt sätta mig i bilen så ont i höfterna och ryggen hade jag.

 När vi hade kommit hem så städade jag lite då jag inte vågade sätta mig i soffan och slappna av för då hade jag inte kunnat komma upp sen... Sen kom Ulla och fikade med oss å sen var det läggdags för emma som somnade på typ 8 minuter, efter att ha lurat sin farmor att hon skulle sova i min säng. Ulla skulle bära henne till sängen och frågade om hon skulle ligga i sin säng, "nä mammas" ok då går vi väl dit... Ne ne ne sa jag. somnar gör man åtminstonde i sin säng...  så nu ligger 'Emma och sover och jag sitter i soffan.  
GOTT !


Kommentarer
Postat av: Nina

Ja det var kul att komma ner till stan och shoppa lite och att barnen va så lugna! Det gick ju kanon så det får vi göra om ;)

2010-01-21 @ 09:46:25
URL: http://ninafinaballerina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback