Klippte gräs

När Mikaela var här igår på förmiddagen så gick vi till grannhuset och hämtade en gammal skranglig icke självgående gräsklippare... (den åkgräsklipparen vi brukar ha hade punka..) . När jag väl hade fått igång den (efter lite hållhjälp av Mikaela) så testkörde jag ett varv på gräsmattan.. Puh det var inte det roligaste..
När jag och Patrik sen hämtade Emma så åkte vi till Ulla en sväng för att höra om våran jordkvallitet var ok, så stog hon och vertikalskärde sin långa gräsmatta.. hon fick inte igång gräsklipparen... Då tyckte jag att jag skulle prova att dra igång den... (jag som inte har slitit ut mina händer och armar än...) när jag tog i handtaget på gräsklipparen som man skulle hålla in så sa det PANG !   Det var vajern som rök av.... Duktiga jag... Men Ulla drog ju faktiskt av snöret på våran jordfräs för ett tag sen så nu kanske de e jämt... Fast som tur é så finns ju Patrik som fixade båda sakerna i ett nafs... Älskar dig !

När vi till slut fick igång Ullas gräsklippare iaf så råkade det bli så att jag klippte hennes ena lilla gräsmatta...
Å då kunde jag ju inte vara sämre här hemma så när vi kom hem så klippte jag hela våran gräsmatta också... Kan ju säg att jag hade gärna lånat Ullas istället som drev på lite själv... Men nu är den klippt och fin iaf..


Om ca en timme kommer Martina och Hugo och ska smaka på den lilla tårtan jag slängde ihop igår... En rulltårtebotten som jag delade på tre och lade emellan med marsankräm och hallonmousse... Får väl se vad det smakar.. fast till Hugos dop som jag har lovat att baka till så blir det nog köpta bottnar.. Råkade ju komma på igår att det är helgen som kommer nu som råkar innehålla både tårtbak, jobb (lör-sön) och dop ... Blir liiite tight men det ska nog gå bra...


Måste verkligen se om Kristina har lust att klippa mig efter löning... Har så många kluvna toppar.. jag som aldrig brukar ha det... måste kapas lite...


Kommentarer
Postat av: Susie

Mmm va gott med tårta...hoppas den va god =)

2009-04-21 @ 22:16:39
URL: http://susieqsliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback